Hatósági bizonyítvány kiállítása
A 2016. évi CL. tv. 95. §. (1) bekezdés rendelkezése szerint a hatóság a jogszabályban meghatározott esetekben az ügyfél kérelmére – a felhasználás céljának feltüntetésével – adat igazolására hatósági bizonyítványt ad ki. A Fóti Közös Önkormányzati Hivatal szervezetén belül a hatósági bizonyítvány kiadásának ügyében a jegyző megbízásából a Hatósági Osztály jár el.
A hatósági bizonyítvány kiadásának módja
Az eljárás kérelemre indul, melynek az alábbiakat kell tartalmaznia:
- a kérelmező adatait
- az igazolni kívánt adatokat
Csatolandó mellékletek
- illetékmentes
Eljárási határidő
24 óra
Eljárásban vizsgálandó kérdések és az eljárás menete
Az eljárás során a kérelmen szereplő adatokat a személyiadat-és lakcímnyilvántartásban tárolt adatok egyeztetése után hatósági bizonyítvány formájában leigazoljuk.
A döntés elleni jogorvoslat
A hatósági bizonyítvány az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény alapján határozatnak minősül, azért azzal szemben fellebbezésnek van helye. Az ügy érdemében hozott határozat ellen a döntés kézhezvételét követő naptól számított 15 naptári napon belül lehet fellebbezni. A fellebbezést az elsőfokú döntést hozó hatóságnál kell benyújtani, melyet – ha az elsőfokú hatóság a döntését saját hatáskörben nem vizsgálja felül – a Pest Megyei Kormányhivatal bírál el. A fellebbezési eljárás illetéke 5 000 Ft.
Vonatkozó jogszabályok
- az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 95.§. (1) bekezdés
- az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény