Pályázati felhívás – Városi piac épületben 15,6 m2 üzlethelység bérbeadása
Pályázati felhívás – Városi piac épületben 15,6 m2 üzlethelység bérbeadása
2025.06.12.

NYÍLT, KÉTFORDULÓS, TÁRGYALÁSOS PÁLYÁZATI FELHÍVÁS

ÜZLETHELYISÉG BÉRBEADÁSÁRA

Fót Város Önkormányzata (a továbbiakban: Ajánlatkérő) az Önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályiról szóló 10/2023. (III. 31.) önkormányzati rendelet alapján nyílt, kétfordulós, tárgyalásos eljárást hirdet a tulajdonában álló Fót 1118/1 hrsz. szám alatt nyilvántartott, természetben a 2151 Fót, Vörösmarty Mihály tér 11. alatt található – 2182 m2 térmértékű „kivett egyéb épület, piaccsarnok, udvar” megnevezésű ingatlanon fekvő 15,6 m2 alapterületű üzlethelyiség (továbbá opcionálisan az épületben található 5,39 m2 alapterületű raktár) bérbeadására:

  1. Az Ajánlatkérő megnevezése: Fót Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
  2. Az Ajánlatkérő székhelye: 2151 Fót, Vörösmarty tér 1.
  3. Az Ajánlatkérő képviselője: Merkwart Krisztián polgármester
  4. Az Ajánlatkérő egyéb adatai:         Tel: 06-27/535-375, 06-27/358-232.
  • A pályázattal érintett ingatlan:
  • hrsz. alatt nyilvántartott, természetben 2151 Fót, Vörösmarty Mihály tér 11 alatt található – 2182 m2 térmértékű „kivett egyéb épület, piaccsarnok, udvar” megnevezésű ingatlanon fekvő 15,6 m2 alapterületű üzlethelyiség, mely a következő helyiségekből áll: 1db 15,6 m2 alapterületű üzlettér (alaprajzon sárgával jelölt rész). Az épületben található mosdó + WC közös használatban van (kékkel jelölt rész).

Opcionálisan használatba vehető raktár területe (az ajánlattevők igénye szerint): Ez a terület nem tartozik a kiíráshoz, azonban, ha Ajánlattevő lát benne fantáziát, és a megvalósítandó projektjéhez használni kívánja ezt területet, akkor ezt az ajánlatában külön fel kell tüntetnie. De Ajánlatkérő jelzi, hogy amennyiben több Ajánlattevő is igényt tart a raktárra, Ajánlatkérő fenntartja magának a jogot, hogy a számára legelőnyösebb ajánlattevőnek adja oda a raktárat (mely az alaprajzon a narancssárga színnel jelölt rész).

  • Egyéb műszaki jellemző:

Az 5. pontban leírt üzlethelyiség közműellátottsággal rendelkezik, ami: áram. Az épületben található bérbeadásra kerülő üzlethelyiség megfelelő műszaki állapotú, központi gázfűtésmóddal rendelkezik, így téli üzemeltetésre is megfelelő.

  • Az Ajánlatkérő által meghatározott lényeges szerződéses rendelkezések:
  • Az üzlethelyiségben nincs vizesblokk, ezért csak olyan tevékenység végezhető ott, amihez nem szükséges víz, valamint a helyiség átalakítása (pl. bababolt, webáruház, iroda, stb.).  Az üzlethelyiséget az Önkormányzat elsősorban úgy kívánja hasznosítani, hogy annak üzemeltetéséről egész évben folyamatosan kell gondoskodnia a nyertes Ajánlattevőnek. Ajánlatkérő nyitott más elképzelések megtárgyalására is, azonban bármilyen tevékenységi kört kíván Ajánlattevő megvalósítani, annak mindenképpen illeszkedni kell az épület adottságaihoz.
  • Az Ajánlatkérő pályázati biztosíték megfizetését nem írja elő.
  • Bérbeadás tervezett időtartama: 5 év határozott idő.
  • A minimális, megajánlható havi bérleti díj összege 65.000 Ft + ÁFA
  • A nyertes pályázó a bérleti szerződés megkötésekor a helyiség bérletével kapcsolatos fizetési kötelezettségeinek teljesítésének biztosítására, háromhavi nettó bérleti díjjal megegyező mértékű óvadékot köteles a bérbeadónak megfizetni. Az óvadék összege a bérleti szerződés megszűnésekor visszajár, amennyiben a bérlőnek sem bérleti díj, sem közmű szolgáltatási díj hátraléka nincs, valamint a bérleményt bérbeadó részére megfelelő, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban adja át.
  • Az üzlethelyiség használati módjának megfelelő felújítása és rendeltetésszerű használatra alkalmassá tétele az ajánlattevő feladata. A munkálatok költsége az Ajánlattevőt terhelik.
  • A bérbeadással kapcsolatos további részleteket a pályázati dokumentáció tartalmazza.
  • A pályázat benyújtásának helye és ideje:
  • 2025.  június 12. (csütörtök) 10.00 órától 2025. július 11. (péntek) 10.00 óráig a titkar@fot.hu e-mail címre
  • A részvétel feltételei:

A pályázat nyilvános, azon minden nagykorú, cselekvőképes természetes személy és jogi személy, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet részt vehet, akinek köztartozása és az Önkormányzattal, valamint az Önkormányzat intézményeivel és gazdasági társaságaival szemben lejárt határidejű tartozása nincsen, továbbá a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény szerint átlátható szervezetnek minősül.

  1. A tenderfüzet megtekintésének és beszerzésének helye, módja, ideje és költsége:

A tenderfüzet kiváltása kötelező, azt Kiíró ingyenesen biztosítja, azonban az érdekelt pályázónak csak titoktartási nyilatkozat aláírása után adható ki.

Érdeklődni ez ügyben kapcsolattartónál lehet: munkaidőben Nikovits Tamás Tel.: +36-70/670-8459.

  1. A pályázat benyújtásának módja, szabályai:
  • Az érdemi ajánlatot jelszóval védetten, tömörített állományban, mellékletként csatolva kell megküldeni az ajánlati e-mail-hez. Az ajánlati e-mail jelszóval nem védett része nem tartalmazhat semmilyen érdemi ajánlati részt, így különösen nem tartalmazhatja az ajánlatban értékelésre kerülő elemet, a megajánlott bérletidíjat.
  • Az ajánlatok beérkezését Ajánlatkérő elektronikusan visszaigazolja, de jelszó hiányában a jelszóval védett érdemi részt megnyitni nem tudja, tartalmukat nem ismerheti meg. Ez az eljárás tisztaságát szolgálja. – „Pályázattételi határidő: 2025. július 11. (péntek) 10.00 óra”.
  • Az ajánlatok kinyitásához szükséges kulcsot a 2025. július 11. (péntek) 10.00 óra után kell megküldeni a titkar@fot.hu email címre. A kulcs megküldésének végső határideje 2025. július 11. (péntek) 11:00 óra.
  • Amennyiben Ajánlattevő 2025. július 11. 11:00 óra határidőig nem küldi meg a kulcsot, Ajánlatkérő határidő megjelölésével felhívhatja az ajánlata kinyitásához szükséges kulcs, jelszó megküldésére. Amennyiben ezen határidőig nem érkezik meg a kulcs, Ajánlatkérő az ajánlatot érvénytelennek nyilvánítja.
  • Amennyiben Ajánlattevő által megadott kulccsal nem nyitható az ajánlat, Ajánlatkérő erről tájékoztatja az Ajánlattevőt, akinek módja van a kulcs ismételt megküldésére. Ekkor csak a kulcs ismételt megküldésére van lehetőség, az eljárás tisztasága érdekében az ajánlat újbóli megküldésére nincs.
  • Az ajánlat érdemi részét képezi az ajánlati felolvasólap és az ajánlattételi felhívás 12.) pontjában meghatározott tartalmi elemek is.
  • Ajánlatkérő a 2025. július 11. (péntek) 10.00 óraidőpont után benyújtott ajánlatokat érvénytelennek tekinti, azokat az elbíráláskor nem áll módjában figyelembe venni.
  • Ajánlatkérő tájékoztatja Ajánlattevőt, hogy amennyiben Ajánlattevő ajánlata az ajánlattételi felhívás valamely előírásának nem felel meg, úgy Ajánlatkérő egyszer hiánypótlásra lehetőséget biztosít.
  1. Az Ajánlatnak tartalmaznia kell:
  • az Ajánlattevő nevét,
  • az Ajánlattevő által megajánlott havi nettó bérleti díj összegét,
  • egyéb vállalásait, fejlesztési terveit,
  • az üzlethelyiség tervezett nyitva-tartását
  • a bérlő által fontosabbnak tartott szerződéses rendelkezéseket, szerződéses vállalásokat.
  • a jognyilatkozat tételére jogosult vezető nyilatkozatait arról, hogy
    • elfogadja az ajánlattételi kiírásban foglalt feltételeket,
    • a megajánlott bérlet díjon kívül, a közüzemi díjak fizetésére is kötelezettséget vállal,
    • elfogadja a bérleti díjak minden év január 1-jei határnappal, a KSH által megállapított fogyasztói árindex mértékével történő emelését,
    • elfogadja, hogy a szerződés hatálya alatt, vagy annak lejártakor, az Ajánlatkérő nem járul hozzá a jogviszony átruházásához, a helyiséget térítés, és cserehelyiség biztosítása nélkül veszi vissza.
  • vállalkozói igazolvány, illetve – gazdasági társaság esetében – 30 napnál nem régebbi cégkivonat egyszerű másolatát és hitelesített aláírási címpéldányt
  • A számlavezető pénzintézettől származó igazolás arra vonatkozóan, hogy az Ajánlattevő számláján az ajánlat beadásának napját megelőző 1 évben 90 napot meghaladó kiegyenlítetlen tartozás, továbbá sorban állás nem volt;
  • NAV által kiállított, az ajánlat beadásának napjától számított 30 napnál nem régebbi igazolás arra vonatkozóan, hogy a pályázónak nincs köztartozása, vagy a NAV köztartozásmentes adózói adatbázisában való szerepeltetés igazolása;
  • felolvasólapot,
  • nyilatkozatot a pályázati feltételek elfogadásáról,
  • nyilatkozatot az ajánlati kötöttségről,
  • nyilatkozatot annak tudomásul vételéről, hogy az ellenszolgáltatás összegének nyilvánosságra hozatalát nem tilthatja meg
  • nyilatkozatot a vagyonrendelet ismeretéről
  • nyilatkozatot a titoktartásról
  • szervezet pályázata esetén a pályázatnak tartalmaznia kell az aláírási címpéldányt és arról való nyilatkozatot, hogy a szervezet átlátható szervezet
  1. A beérkezett ajánlatok kulccsal való felbontásának helye és ideje:

Fóti Közös Önkormányzati Hivatal, Városgazdálkodási Iroda 2025. július 11. (péntek) 11 óra 00 perc.

  1. A pályázatok elbírálásának időpontja:

A pályázat lezárultát követő 30 napon belül történik, amiről e-mail útján értesítik ki a pályázókat.

  1. Az ajánlatok értékelésének módja:

            Fót Város Önkormányzata az eljárást kétfordulós, nyílt, tárgyalásos eljárásban folytatja le.

            I. forduló: Pályázat benyújtása

            II. forduló: Versenytárgyalási szakasz

A pályázatok értékelésének szempontjai:

•          a legmagasabban megajánlott bérleti díj

  1. Az Ajánlatkérő tájékoztatja az Ajánlattevőket arról, hogy a nyertes ajánlattevővel az a bérleti szerződést – a pályázati eredmény alapján létrejött bérbeadói nyilatkozat kézhezvételétől számított 15 munkanapon belül – köti meg. A pályázat nyertesének visszalépése esetén, a szerződést a soron következő helyezettel köti meg ajánlatkérő.
  1. Az Ajánlatkérő tájékoztatja az Ajánlattevőket arról, hogy az Ajánlatkérő a jelen felhívás keretein belül a benyújtott pályázatokat formai szempontból, majd a formai szempontból érvényes ajánlatokat az ajánlattételi felhívásban rögzített tartalmi szempontok szerint értékeli. Ajánlatkérő azon ajánlattevőt hívja be tárgyalni, akinek ajánlata megfelelt a kiírásban szereplő követelményeknek.
  1. A tárgyalás keretében Ajánlattevőknek lehetősége nyílik, az Ajánlatkérővel egyeztetve további tevékenységek vállalására, valamint lehetősége lesz újabb összeget ajánlani a bérleti díjra is, mely nem lehet alacsonyabb az első körben megadott összegnél. A tárgyalás részleteiről a Részletes tájékoztató (tenderfüzet) ad útmutatást.
  1. A pályázó a szerződéskötésig köteles titokban tartani a pályázaton való részvételét, az általa beadott pályázatnak az adatait, vagy ajánlata visszavonásának tényét, illetve ajánlata tartalmát.
  • Az Ajánlatkérő tájékoztatja az Ajánlattevőket arról, hogy az Ajánlatkérő a bérbe adni kívánt bérleményt a nyertes pályázóval kölcsönösen kialkudott határnapon és eljárásrend szerint adja birtokba, és közösen megegyeznek, hogy mikor kezdi meg üzemeltetni az üzlethelyiséget a nyertes ajánlattevő.
  • A pályázatok értékelésének szempontja:

Az Ajánlatkérő tájékoztatja az Ajánlattevőket arról, hogy a benyújtott pályázatokban az első fordulóban a havi bérleti díj meghatározásánál legalacsonyabb összegként kizárólag 65.000 Ft + ÁFA (azaz hatvanötezer forint + vonatkozó jogszabály szerinti ÁFA) vagy magasabb összegű havi bérleti díj ajánlható meg. A Kiíró irányár alatti árat nem fogad el. Az irányár alatti áron beadott pályázat érvénytelen.

  • Ajánlatkérő tájékoztatja továbbá az Ajánlattevőket, hogy a bérleti díj összege a KSH által megállapított fogyasztói árindexmértékével emeli.
  • Az Ajánlattevő ajánlatához a benyújtási határidő lejártától számított 90 (azaz kilencven) napig kötve van, kivéve, ha a kiíró ezen időponton belül a jelen pályázati felhívás részeként kiírt pályázatot eredménytelennek minősíti.
  • Ha a pályázó a Kiíró megállapítása szerint az ajánlatának lényegét nem érintő formai okok miatt érvénytelen ajánlatot nyújtott be, a Kiíró felhívására legfeljebb öt munkanap alatt pótolhatja a hiányokat a Fót Város Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2023. (III.31.) önkormányzati rendelete az önkormányzat vagyonáról és egyes vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásának szabályairól szóló rendelet 32. pontja szerint.
  • A II. fordulóban nem vehet részt, aki érvénytelen pályázatot adott be.
  • A helyiség megtekinthető:

            A bérlemény – előzetes telefonos egyeztetés után – megtekinthető: 2025. június 12.    

napjától 2025. július 10. napjáig munkanapokon 8.00 és 15.00 óra között.

            Kapcsolattartó személy: dr. Jenei László (Tel.: +36-30/258-9162; email: piac@fot.hu)

  • Az eljárással kapcsolatban kérdés feltehető és érdeklődni lehet:

Fóti Közös Önkormányzati Hivatal, Városgazdálkodási Iroda,       Nikovits Tamás vagyongazdálkodási ügyintézőnél (2151 Fót, Kossuth utca 1.)    

személyesen a fenti címen, vagy telefonon a 06-27/535-375 mellék: 9134-es        telefonszámon.

  • Az Ajánlatkérő fenntartja magának azt a jogát, hogy érvényes ajánlatok esetén is az eljárást eredménytelennek minősítse és egyik ajánlattevővel se kössön szerződést.

Fót, 2025. június 12.


Facebook