Haláleset anyakönyvezése
Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. tv. 61. § (1a) és (6) bekezdés rendelkezési szerint
Illetékességi terület:
Fót közigazgatási területe.
Szükséges dokumentumok:
- a halottvizsgálati bizonyítvány összes példánya kitöltve (hamvasztás esetén a szükséges engedéllyel ellátva)
- az elhunyt születési anyakönyvi kivonata
- családi állapot igazolására házassági vagy az elhunyt házastárs halotti anyakönyvi kivonata, házassági bontóítélet
- az elhunyt személyazonosító okmánya
- a bejelentő személyazonosító okmánya
A halálesetet a hozzátartozó, vagy meghatalmazottja (pl. temetkezési vállalkozó) jelenti be.
A haláleset anyakönyvezését követően, hivatalból, külön kérelem nélkül, halotti anyakönyvi kivonat kiállítására kerül sor.
Az eljárás illetékmentes.
Eljárási határidő:
Azonnal, amennyiben az anyakönyvezéshez szükséges minden adat rendelkezésre áll, ellenkező esetben 60 nap.
Jogorvoslati lehetőség:
Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. tv. 13. § (3) bekezdése értelmében, anyakönyvi eljárásban nincs helye fellebbezésnek. Az anyakönyvvezető döntése ellen az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL tv. 114. § (1) bekezdése értelmében a Budapest Környéki Törvényszékhez címzett keresetlevéllel lehet jogorvoslati kérelmet előterjeszteni