Meghatalmazás(PDF)
Munkáltatói jövedelem igazolás(PDF)
Önkormányzati tulajdonú bérlakás lakásbérleti jogviszonyának rendezése – kérelem nyomtatvány(PDF)
Önkormányzati tulajdonú bérlakás lakásbérleti jogviszony rendezése
(Lakásbérleti jogviszony megszűnése felmondással, valamint lejártát követő rendezése)
A lakásbérleti jogviszony a bérleti szerződésben foglalt határidő lejártával, a szerződés szabályszerű felmondásával, valamint a bérlő halálával – amennyiben nincs jogviszonyfolytatásra jogosult személy – megszűnik.
A jogviszony-rendezési eljárás célja új bérleti szerződés megkötése a kérelmező által lakott lakásra. A bérleti jogviszony rendezésére az nyújthat be kérelmet, akinek:
- a bérleti szerződése felmondásra került
- a bérleti szerződése lejárt, de annak meghosszabbítására irányuló igényét a bérlő bérleti szerződésének lejárta előtt nem kérelmezte a bérbeadónál
- az elhunyt volt a lakás bérlője, de kérelmező a jogviszony folytatására nem jogosult.
(A bérleti jogviszony mielőbbi rendezése azért is érdeke a lakáshasználónak, mivel: a bérleti jogviszony megszűnésével a lakásban tartózkodó személy jogcím nélküli lakáshasználóvá válik, és köteles a bérleményt az együtt lakó személyekkel együtt elhagyni, ingóságaitól kiüríteni és rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban a bérbeadó részére átadni. Ennek elmulasztása esetén a bérbeadó a lakás kiürítésére irányuló bírósági eljárást kezdeményez.)
A benyújtott kérelem és a kérelemhez kötelezően csatolandó iratok, igazolások alapján a Városfejlesztési- és Üzemeltetési Osztály előkészíti döntéshozatalra a bérbeadói jogokat gyakorló részére (Polgármester, Képviselő-testület). A döntésről a kérelmező írásban értesítést kap „Tulajdonosi Nyilatkozat” formájában.
A kérelem benyújtása
Kérelmet formanyomtatványon személyesen vagy postai úton lehet benyújtani egy példányban a kötelezően csatolandó iratok, igazolásokkal együtt. Kérelemnyomtatvány beszerezhető az ügyfélszolgálaton valamint letölthető az Önkormányzat honlapjáról.
Bérbeadó a kérelem elbírálása során a benyújtott igazolások alapján a fizetendő lakbér mértékét felülvizsgálja.
A kérelem benyújtható:
Fóti Közös Önkormányzati Hivatal Ügyfélszolgálati Irodájában
2151 Fót, Vörösmarty tér 1.
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő 800-1200 – 1300-1700 óráig
Kedd 800-1200 – 1300-1600 óráig
Szerda 800-1200 – 1300-1600 óráig
Csütörtök 800-1200 –1300-1600 óráig
Péntek 800-1200 óráig
Ügyintézési határidő:
Az előírt formátumú kérelem és mellékletek hiánytalan benyújtását követő 30 nap (a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény alapján a határidő indokolt esetben – pl.: hiánypótlás – egy alkalommal további 30 nappal meghosszabbítható).
A kérelemmel kapcsolatos bárminemű kérdésre felvilágosítást adni a Városfejlesztési- és Üzemeltetési Osztály munkatársai tudnak.
Ügyfélfogadás idő (Városfejlesztési- és Üzemeltetési Osztály):
Hétfő: 1300 – 1700 óráig
Szerda: 0800 – 1200 – 1300 – 1600 óráig
Péntek: 0800 – 1200 óráig
Ügyfélfogadás:
Hétfő: 13.30 – 18.00 óráig
Szerda: 08.00 – 16.30 óráig
Péntek: 08.00 – 11.30 óráig
(Ebédidő: 12.00 – 12.30 óráig)
Ügyintézési határidő: Az előírt formátumú kérelem és mellékletei hiánytalan benyújtását követő 30 nap (a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény alapján a határidő indokolt esetben – pl.: hiánypótlás – egy alkalommal további 30 nappal meghosszabbítható).